Forgalomba állnak az új magyar vasúti kocsik
Légkondicionáló, ingyen internet, biztonsági kamerák - is várják majd az utasokat. A fejlesztők szerint világszínvonalú kocsik készültek. Ráadásul ezzel újjáéled a hazai személykocsi-gyártás, ami az ipar egyik fontos ágazata lehet.
2012 elején kezdték az új Intercity-plusz kocsik építését a Szolnoki Járműjavítóban. A teljes egészében magyar fejlesztésű és gyártású szerelvényeket egy 30 fős magyar mérnökcsoport tervezte meg. Szerdától pedig már menetrend szerinti járatokon közlekednek az új magyar IC kocsik. A MÁV-STRART Zrt. ugyanis hivatalosan is megkapta a forgalomba helyezési engedélyt.
Az utasok elsőként a Budapest- Debrecen-Nyíregyháza vasútvonalon találkozhatnak az új szerelvényekkel. A MÁV-Start IC+ kocsijainak belső terét úgy alakították ki, hogy az megfeleljen a XXI. század elvárásainak.
Zaránd György, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója szerint ezek a járművek a legnagyobb komfortot biztosítják, ami Európában elképzelhető. A klímaberendezéssel ellátott járművek, 200 km/ órás sebességre alkalmasak, Európában korlátozás nélkül közlekedhetnek – tette hozzá a vezérigazgató.
Az új vasúti kocsiknak - az előírás szerint - 250 000 kilométeres belföldi próbaüzemet kell teljesíteni. Az így szerzett tapasztalatok alapján pedig várhatóan jövőre indulhat el a szerelvények sorozatgyártása.
Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára azt mondta: „a szakmában megvan a szakértelem, a kormányban pedig megvan a kellő elkötelezettség ahhoz, hogy Magyarországon világszínvonalú, magas komfortfokozattal működő, költséghatékony, és környezetbarát közösségi közlekedés rendszert lehessen továbbépíteni, amelynek változatlanul a vasút a húzóágazata. Fónagy János hozzátette: az új IC plusz személykocsik kifejlesztésével újraéled Magyarországon a vasúti személyszállító-jármű gyártás, amely sok embernek és számos hazai beszállítónak adhat majd munkát. A csaknem másfél milliárd forintos fejlesztést a kormány és az Európai Unió finanszírozta.
Forrás: hirado.hu