Rengeteg pénzt hozott a jeges vödrös leöntés

Nem tudja, mit kezdjen a rengeteg adománnyal az alapítvány

 

Ha internetezik, szinte kizárt, hogy ne tudná, mitől volt hangos a világháló az elmúlt hetekben: boldog-boldogtalan jeges vizet borogatott a fejére, az ALS nevű betegség elleni adománygyűjtő kampány keretében.

 

A kedvezményezett szervezetnél most azon törik a fejüket, mihez kezdjenek az eddig befolyt, közel százmillió dollárral.

A kampány lényege, hogy az ALS (amiotrófiás laterálszklerózis), más néven Lou Gehrig-kór elleni harcban az emberek egymást hívják ki az Ice Bucket Challenge-re, vagyis vagy nyakon öntik magukat egy vödör jeges vízzel és kisebb összeget adományoznak az ALS Association nevű szervezetnek, vagy megkímélik magukat a hideg zuhanytól egy nagyobb adományért cserébe.

Soha nem látott népszerűsége lett a vödrös videók elkészítésének, amelynek köszönhetően - a Daily Mail brit napilap értesülései szerint - közel százmillió dollár folyt be az ALS Association számlájára. Szinte nem volt olyan híresség, sportoló, vagy akár politikus (George W. Bush volt amerikai elnököt is beleértve), aki ne állt volna be a sorba.

Sok pénzt hozott az ALS Alapítványnak a vödrös móka

 

Az ALS Association vezetősége beismerte, a nem várt siker kisebb problémákat okozott a szervezetnél: jelen pillanatban még fogalmuk sincsen, hogyan fogják kezelni a befolyt összeget.

"Azt hiszem, egyetlen PR-cég sem találhatott volna ki jobb kampányt, még akkor sem, ha a világ minden pénze a rendelkezésükre áll" - mondta az AP-nek nyilatkozva Carrie Munk, a szervezet szóvivője. "Tisztában vagyunk a felelősségünkkel, hogy a befolyt adományokat transzparensen és hatékonyan használjuk fel."

Az ALS Association pénzügyi háttere a nem várt sikernek köszönhetően ma már a legnagyobb rákellenes ligákéval vetekszik. Fő célja a kutatás, a betegek ápolása, illetve a tanácsadás a Lou Gehrig-kórral kapcsolatban. "Sokan, akik hosszú ideje velünk dolgoznak, most úgy érzik, mintha egy álom vált volna valóra" - tette hozzá Munk. "Jelenleg azon fáradozunk, hogy kapcsolatba lépjünk és köszönetet mondjunk mindenkinek, aki adakozott, ez pedig több mint kétmillió embert jelent. Emellett megfelelő folyamatokat is ki kell dolgoznunk, hogy a legjobb döntések mentén költhessük el a befolyt pénzt."

Az ALS Association annak ellenére könyvelhette el a hatalmas bevételt, hogy például csak Nagy-Britanniában a résztvevők fele egyáltalán nem adományozott az alapítványnak, csupán a vödrös mókában vett részt.

 

Forrás: hazipatika.com